آیا سمعک نامرئی ( IIC ) برای همه افراد مناسب است؟

1609070847 iic کلینیک کاشن - آیا سمعک نامرئی ( IIC ) برای همه افراد مناسب است؟

شکل ظاهری سمعک برای بسیاری از مددجویان حائز اهمیت است. بسیاری از افرادی که افت شنوایی دارند و به سمعک احتیاج دارند به دلیل شکل ظاهری سمعک حاضر به استفاده از آن نیستند. برای این دسته از افراد و کسانی که میخواهند سمعک کمترین دید را روی گوششان داشته باشد سمعک نامرئی تجویز میشود.
سمعک داخل گوشی نامرئی یکی از انواع سمعک هاست که در سال های اخیر به دلیل دید بسیار کمی که روی گوش بیماران دارد مورد توجه بسیاری از افراد کم شنوا قرار گرفته است.

به سمعکی که کاملا داخل مجرا قرار میگیرد سمعک داخل گوشی و یا ( completely in canal ( CIC میگویند.
سمعک IIC، سمعک نامرئی است که داخل مجرا قرار میگیرد (invisible in canal) و از سمعک CIC کوچکتر و مخفی تر است. قبل از تولید سمعک IIC ، سمعک CIC کوچکترین سمعک تولید شده بود اما با پیشرفت تکنولوژی در زمینه ی تولید سمعک، بسیاری از کمپانی ها اقدام به تولید برد های سمعک با اندازه ی بسیار کوچکتر نسبت به سمعک های نسل های قبل کرده اند و همین امر این امکان را برای افراد کم شنوا فراهم کرده است که بتوانند از سمعک داخل گوشی با دید بسیار کمتر استفاده کنند و اصطلاحا به این مدل سمعک ها، سمعک نامرئی گفته می شود.

برای تجویز سمعک نامرئی ادیولوژیست باید از گوش بیمار قالب عمیق بگیرد و بر اساس اندازه کانال گوش، پوسته ی سمعک ساخته می شود و تمام اجزای سمعک داخل مجرا قرار می گیرد. رنگ پوسته ی سمعک نیز تقریبا شبیه به رنگ پوست فرد است. این مدل از سمعک یک بند ظریف از جنس نخ ماهیگیری دارد که بیمار میتواند برای خارج کردن سمعک از آن استفاده کند. این سمعک های به اصطلاح نامرئی محبوبیت بالایی دارند.

 

CIC large 1 1 کلینیک کاشن - آیا سمعک نامرئی ( IIC ) برای همه افراد مناسب است؟

 

ویژگی های سمعک های نامرئی
  • افت شنوایی ملایم تا عمیق را پوشش میدهند.
  • ظاهری ظریف با دید بسیار کم دارند.
  • طول عمر باتری سمعک معمولا بین 4 تا 6 روز است ولی به میزان قدرت سمعک هم بستگی دارد.
  • کاملا درون مجرای گوش قرار میگیرد و خیلی کم توسط دیگران قابل رویت است.
  • میکروفن داخل مجرای گوش قرار میگیرد و نسبت به سمعک پشت گوشی استفاده از تلفن راحت تر هست.
  • میتوانند جز سمعک های هوشمند و یا سمعک های آنالوگ باشند.
سمعک نامرئی نسبت به مدل های دیگر معایبی دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد
  • به دلیل ظاهر کوچکی که دارند نمیتوانند میکروفن جهت دار داشته باشند به همین دلیل فرد برای شنیدن اصوات در محیط های شلوغ ممکن است دچار مشکل شود.
  • برای ساخت سمعک داخل گوشی نامرئی باید از گوش بیمار قالب گرفته شود پس باید مجرای گوش بیمار به اندازه کافی بزرگ باشد که تمام اجزای سمعک داخل پوسته قرار گیرند. ممکن است برخی افراد به دلیل داشتن مجرای گوش باریک امکان استفاده از سمعک نامرئی را نداشته باشند.
  • افراد مسن با مشکلات حرکتی و ضعف بینایی ممکن است دچار مشکل شوند. سمعک های نامرئی نسبت به مدل های خارج گوشی مانند سمعک پشت گوشی نیاز به مراقبت بیشتری دارند. زیرا این مدل سمعک کاملا داخل مجرا قرار میگیرد و ممکن است در اثر رطوبت، جرم و یا ترشحات گوش دچار مشکل شود.
  • اگرچه بسیاری از کمپانی ها اقدام به تولید سمعک نامرئی کرده اند که بتواند از افت شنوایی ملایم تا عمیق را پوشش دهد اما ممکن است برای تمامی افت های شنوایی عمیق مناسب نباشند.

Brand Invisible hearing aids Hero1 960 کلینیک کاشن - آیا سمعک نامرئی ( IIC ) برای همه افراد مناسب است؟

 

قیمت سمعک نامرئی

بسیاری از افراد به اشتباه گمان می کنند که سمعک نامرئی قیمت بالاتری نسبت به سایر سمعک ها دارد اما این تصور اشتباه است زیرا که عوامل دیگری بر قیمت سمعک تاثیر دارد و قیمت سمعک ارتباطی با سایز سمعک ندارد.
به طور کلی هرچه سیستم و تکنولوژی به کار رفته در سمعک بالاتر باشد، قیمت سمعک بیشتر است و به طور کلی سمعک هایی که کیفیت صدای بالاتری دارند و به اصطلاح سمعک هوشمند نامیده می شوند قیمت بالاتری دارند.
جهت کسب اطلاع در رابطه با قیمت سمعک و مشاوره برای خرید سمعک می توانید از طریق شماره تماس 02188989043 و یا شماره واتس اپ 09381070624 با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

 

1589448081 iic hearing aid 4 کلینیک کاشن - آیا سمعک نامرئی ( IIC ) برای همه افراد مناسب است؟

 

چه افرادی نمی توانند از سمعک نامرئی استفاده کنند ؟

  • به دلیل کوچک بودن مجرای گوش، اطفال کاندید مناسبی برای استفاده از سمعک نامرئی نمیباشند. از طرف دیگر با رشد کودک و تغییر اندازه مجرای گوش نیاز به تعویض پوسته است و این امر هزینه بر است .
  • در افرادی که مشکل بینایی و ضعف حرکتی دارند جا گذاری سمعک نامرئی و تعویض باتری سمعک و کلا مراقبت از سمعک ممکن است مشکل باشد.
  • افرادی که جرم گوششان زیاد است ، زیاد عرق میکنند و یا دچار پارگی پرده گوش و عفونت گوش هستند نمیتوانند از سمعک نامرئی استفاده کنند.
  • برای افرادی که افت شنوایی آنها به صورتی است که فرکانس های پایین را خوب میشنوند و برای شنیدن صدا با فرکانس بالا مشکل دارند سمعک نامرئی انتخاب مناسبی نیست زیرا وقتی سمعک را درون گوش خود قرار میدهند دچار گرفتگی و پیچش صدا در سرشان میشوند مگر آنکه با اصرار فرد سمعک نامرئی تجویز شود.
  • اگر سمعک نامرئی را در قسمت استخوانی مجرای گوش قرار دهیم ممکن است تا حدودی این مشکل انسداد را برطرف کنیم اما این کار باعث احساس درد و ناراحتی غیر قابل تحمل در فرد میشود.
  • بیشتر شنوایی شناسان برای افرادی که کم شنوایی شدید دارند سمعک نامرئی تجویز نمیکنند. زیرا قدرت رسیور این مدل سمعک به اندازه ای نیست که بتواند افت شنوایی شدید را پوشش دهد. در این مورد سمعک پشت گوشی پیشنهاد می شود که همانطور که از ناسمش مشخص است پشت گوش قرار میگیرد.
  • البته امروزه برخی از کمپانی ها برای افت های شنوایی بالاتر اقدام به تولید سمعک نامرئی و سمعک داخل گوشی کرده اند اما ممکن است برای تمامی افرادی که افت شنوایی شدید تا عمیق دارند مناسب نباشد.
  • علاوه بر نوع و میزان کم شنوایی شکل مجرای گوش برای ساخت سمعک نامرئی بسیار مهم است و افرادی که مجرای گوششان خیلی باریک است کاندید مناسبی برای این مدل سمعک نمیباشند. زیرا اندازه ی مجرای گوش باید به حدی باشد که تمام اجزای سمعک باید دورن پوسته ی ساخته شده قرار بگیرند.
  • افرادی که افت شنوایی متوسط دارند و شکل ادیوگرام آن ها مسطح است در صورتی که اندازه و شکل مجرای گوش آن ها مناسب باشد، بهترین کاندید برای تجویز سمعک نامرئی میباشند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

تلفنواتساپاینستاگرامفیس بوک