عوامل موثر بر خرابی سمعک

عوامل موثر بر خرابی سمعک

عوامل موثر بر خرابی سمعک

عوامل متعددی بر خرابی سمعک تاثیر گذار است. هماهنطور که در مقالات قبلی گفته شد سمعک ها دستگاههای الکترونیکی پیچیده ای هستند که عوامل زیادی بر روی نحوه ی عملکرد آن ها تاثیر دارد.
همانطور که عوامل متعددی برای کار نکردن یک کامپیوتر وجود دارد در خرابی سمعک نیز عواملی از جمله رطوبت، جرم و یا وکس گوش، ضربه ی فیزیکی و … تاثیرمی گذارند.

حفاظت از باتری سمعک :

توجه به باتری سمعک و مراقبت از آن باعث می شود سمعک کمتر به تعمیر نیاز داشته باشد. اگرچه امروز بعضی از کمپانی ها اقدام به تولید سمعک شارژی کرده اند اما فقط در مدل های پشت گوشی سمعک با باتری قابل شارژ تولید شده است. سمعک داخل گوشی و سمعک نامرئی با باتری یکبار مصرف کار می کنند.به همبن دلیل سلامت باتری در این مدل از سمعک ها اهمیت زیادی دارد.
همیشه توجه داشته باشید که باتری که مناسب سمعکتان است خریداری کرده اید.تماس طولانی مدت پوست دست با باتری می تواند باعث بروز خرابی باتری و سمعک شما شود زیرا چربی موجود در پوست برای سمعک و باتری سمعک مضر است.
1604813798 phonak marvel rechargeable کلینیک کاشن - عوامل موثر بر خرابی سمعک

برای اجتناب از خرابی باتری سمعک در هنگام تماس با دستها چه باید کرد ؟

بهتر است قبل از ایجاد تماس با باتری سمعک و سمعک ، دستان خود را بشویید. بعد از شست و شو از خشک شدن دست ها مطمئن شوید زیرا اگر از سمعک ضد آب استفاده نمی کنید، رطوبت می تواند باعث آسیب دیدن سمعک شما شود.

زمان تعویض باطری سمعک چه زمانی است ؟

میزان مصرف باتری سمعک های مختلف متفاوت است. به طور مثال سمعک داخل گوشی و سمعک نامرئی به این دلیل که با باتری سایز 10 (کوچکترین سایز باتری ) کار میکنند ممکن است مصرف باتری شان بیشتر از سمعک پشت گوشی باشد. همچنین در سمعک هوشمند و سمعک وایرلس به دلیل استفاده از وسایل جانبی مانند رابط موبایل و تلویزیون ممکن اسن مصرف باتری بیشتر باشد.
بهتر است همیشه یک حلقه باتری اضافه همراه خودتان داشته باشید.

آیا تغییرات ایجاد شده در کانال گوش سبب خرابی سمعک می شود؟

به مرور زمان شکل مجرای گوش شما ممکن است تغییر کند. چاقی و لاغری و به طور کلی تغییر وزن، کهولت سن و حتی رشد در سنین مختلف به خصوص در اطفال و نوزادان می تواند باعث تغییر شکل کانال گوش شود. در این حالت سمعک به خوبی در مجرای گوش قرار نمی گیرد و همین امر موجب سوت کشیدن سمعک می شود. اگر از سمعک نامرئی و یا سمعک داخل گوشی استفاده می کنید باید از گوشتان قالب گرفته شود و مجددا پوسته ی جدید ساخته شود. اگر از سمعک پشت گوشی و یا سمعک RICاستفاده می کنید باید مجددا قالب جدید برای سمعک شما ساخته شود.
امروزه سمعک هوشمند مجهز به سیستم حذف فیدبک است ولی اگر میزان فیدبک سمعک زیاد باشد ممکن است حذف فیدبک بر روی کیفیت صدای سمعک تاثیر بگذارد. صدای فیدبک سمعک گاهی می تواند نشان دهنده ی خراب بودن سمعک باشد.

1604813785 650x366 1 کلینیک کاشن - عوامل موثر بر خرابی سمعک

اولین اقدام در هنگام خرابی سمعک توسط شما چه باید باشد ؟

نگهداری از سمعک به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. مخصوصا برای سمعک های داخل گوشی و سمعک نامرئی. زیرا اندازه ی کوچک این مدل سمعک ها باعث می شود نگهداری از آن ها مشکل باشد. اگر از سمعک نامرئی و یا داخل گوشس استفاده می کنید و حس می کنید به خوبی کار نمی کند در اولین قدم بهتر است قسمت فیلتر سمعک را بررسی کنید و اگر با جرم مسدود شده است آن را تعویض کنید. سپس قسمت میکروفن را بررسی کنید که جرم نگرفته باشد.
در بیشتر اوقات با انجام دادن این کارها صدای سمعک شما به حالت اول بر میگردد. زیرا انسداد سمعک با جرم گوش شایع ترین علت خرابی سمعک است. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است هر چندوقت یک بار نسبت به شست و شو گوش خود اقدام کنید. اگر از سمعک پشت گوشی استفاده میکنید گرفتگی تیوب قالب سمعک می تواند یکی از عواملی باشد که منجر به کم شدن صدای سمعک می شود.همچنین مسدود شدن دریچه های میکروفن نیز در کیفیت صدا نقش دارند.

احتمال خرابی سمعک در چه مکان ها و زمان هایی بیشتر است ؟

استفاده از سمعک در محیط های مرطوب مانند استخر و سونا و حمام
استفاده از سمعک هنگام استفاده از سشوار
استفاده از سمعک هنگام استفاده از اسپری مو
استفاده از سمعک هنگام سی تی اسکن و MRI

عوامل موثر بر خرابی سمعک

یک راه حل ساده برای افزایش طول عمر سمعک

هنگام خواب بهتر است سمعک خود را از گوش خارج کنید . برای افزایش طول عمر سمعک بهتر است درب باتری را باز کنید این امر می تواند باعث عبور جریان هوا از سمعک و افزایش طول عمر باتری و سمعک شود.

طول عمر سمعک چقدر است؟

با پیشرفت تکنولوژی سمعک ها نیز تغییرات زیادی داشته اند. برای انواع افت شنوایی ، سمعک های مختلفی تجویز می شود. به طور معمول عمر مفید یک سمعک بین 5 تا 7 سال در نظر گرفته می شود.اما با توجه به مدل سمعک این زمان ممکن است تغییر کند
به طور کل طول عمر سمعک به سبک زندگی و میزان مراقبت و نگهداری از سمعک بستگی دارد.

آیا طول عمر سمعک های شنوایی پشت گوشی و داخل گوشی متفاوت است؟

هنگام خرید و انتخاب سمعک به این نکته توجه داشته باشید که طول عمر سمعک پشت گوشی بیشتر از سمعک داخل گوشی است.
این تنها به دلیل ساختار کلی این نوع سمعک است که همان قرار گیری در پشت گوش می باشد است. سمعک هایی که در داخل گوش قرار می گیرند در معرض رطوبت بیشتر و حرارت بیشتری هستند که می تواند سبب مواجه بیشتر سمعک با عرق بدن و گوش و همچنین جرم های داخل گوش شود این در حالی است که سمعک های خارج از گوش خیلی کمتر در معرض این عوامل مخرب قرار می گیرند پس طبیعی ست که طول عمر بیشتری داشته باشند

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

تلفنواتساپاینستاگرامفیس بوک