برای خرید سمعک خوب به چه نکاتی باید توجه کرد

برای خرید سمعک خوب به چه نکاتی باید توجه کرد

برای خرید سمعک خوب به چه نکاتی باید توجه کرد

امروزه سمعک ها در سایز ها و مدل های مختلف تولید می شوند.هنگام انتخاب سمعک مناسب با میزان افت شنوایی به نکات زیادی باید توجه کرد که بهترین سمعک متناسب با میزان نیازهای مددجو تجویز شود. بعد از ارزیابی میزان افت شنوایی شما ، شنوایی شناس مدل های مختلف را به شما پیشنهاد می دهد و شما می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. همانطور که در بخش معرفی سمعک های جدید بیان کردیم ، یکی از تفاوت های اصلی سمعک های هوشمند و جدید با سمعک های قدیمی تر در اندازه و کیفیت صدای سمعک است.با تکنولوژی به کار رفته درسمعک های هوشمند میزان رضایتمندی استفاده از سمعک نسبت به گذشته تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است.

انتخاب برند سمعک :

انتخاب برند تولید کننده و سازنده سمعک یکی از نکاتی است که هنگام خرید سمعک باید به آن توجه کرد.سمعکی خوب است که از لحاظ کیفیت صدا و شکل ظاهری مناسب باشد وبا توجه به اینکه سمعک یک وسیله الکترونیک است باید از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار باشد.

برای خرید سمعک خوب به چه نکاتی باید توجه کرد

انتخاب مدل سمعک :

اگر افت شنوایی شما زیاد است بهتر است از سمعک های پشت گوشی استفاده کنید. البته امروزه بعضی از کمپانی ها اقدام به تولید سمعک های داخل گوشی با قدرت بالا کرده اند. در افرادی که گوششان مرتب عفونت می کند و یا جرم گوششان زیاد است بهتر است از سمعک پشت گوشی استفاده کنند.چون سمعک های داخل گوشی و یا سمعک نامرئی در تماس مستقیم با جرم گوش هستند و ممکن است آسیب ببینند. در افرادی که مشکل حرکتی و یا بینایی دارند ممکن است در گذاشتن و برداشتن سمعک داخل گوشی روی گوششان به مشکل بخورند به همین دلیل بهتر است از سمعک های پشت گوشی استفاده کنند.
اگر می خواهید از وسایل جانبی مانند رابط موبایل و تلویزیون استفاده کنید باید از سمعک هوشمند و وایرلس استفاده کنید. سمعک های نامرئی و داخل گوشی قابلیت اتصال به وسایل جانبی را ندارند و تنها سمعک های پشت گوشی هوشمند از این تکنولوژی برخوردار هستند.

برای خرید سمعک خوب به چه نکاتی باید توجه کرد

قیمت سمعک :

قیمت سمعک ها با توجه به مدل و تکنولوژی به کار رفته در سمعک متفاوت است و ممکن است از 2/5 تا 12 میلیون تومان را شامل شود.به طور کلی سمعک های هوشمند قیمت بالاتری دارند. بعضی از بیمه ها کمک هزینه خرید سمعک را پرداخت می کنند.

خرید سمعک از کلینیک ارزیابی شنوایی معتبر :

تهیه و تجویز سمعک یکی از وظایف اصلی ادیولوژیست است به همین دلیل برای خرید سمعک لزوما باید به کلینیک های ارزیابی شنوایی مراجعه نمایید. انتخاب سمعک مناسب به عوامل مختلفی از جمله شیوه ی زندگی ، میزان و نوع افت شنوایی ،و میزان نیازهای بیمار بستگی دارد. به همین دلیل ممکن است سمعکی که برای فردی تجویز شده است برای فرد دیگری مناسب نباشد.
و در نهایت اینکه توجه داشته باشید هدف از تجویز سمعک این است که به اصلی ترین نیاز فرد یعنی برقراری ارتباط با محیط اطراف پاسخ داده شود.پس باید هنگام خرید سمعک به نکاتی که ذکر شد توجه لازم بفرمایید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

تلفنواتساپاینستاگرامفیس بوک