باتری سمعک

انواع باتری سمعک:

یکی از مهم ترین اجزای سمعک باتری است. اگرچه امروزه بعضی از سمعک ها با باتری قابل شارژ کار میکنند ، ولی رایج ترین باتری سمعک ، باتری های یک بار مصرف روی – هوا هستند. این مدل باتری ها مدت زمان زیادی است که برای انواع سمعک ها استفاده میشوند. روی این باتری ها یک برچسب نصب است و هنگامی که برچسب برداشته میشود طی واکنشی با هوا ، باتری فعال میشود و تا زمانی که برچسب روی باتری است ،غیر فعال است. وقتی برچسب از روی باتری برداشته میشود اکسیژن موجود در هوا با روی (zinc) موجود در باتری واکنش میدهد و باعث فعال شدن آن میشود.
زمانی که میخواهید باتری را داخل سمعک بگذارید برای عملکرد بهتر بعد از اینکه برچسب را برداشتید به مدت 1 دقیقه صبر کنید که باتری به طور کامل فعال شود و بعد آن را داخل سمعک بگذارید . زمانی که برچسب روی باتری سمعک رابرداشتید و باتری فعال شد ، چسباندن مجدد برچسب تاثیری بر غیر فعال شدن باتری ندارد و باتری مصرف میشود . پس تنها زمانی که میخواهید از باتری سمعک استفاده کنید برچسب آن را بردارید . باتری سمعک باید در جای خشک و خنک نگهداری شود. بهتر است در یخچال نگهداری نشود زیرا محیط بسیار سرد باعث تقطیر سطح زیر برچسب میشود و عمر باتری را کاهش میدهد.

اندازه باتری های سمعک :

باتری سمعک

سمعک ها مدل و اندازه های مختلفی دارند پس هرکدام دارای باتری مخصوص به خود هستند. هرچه سمعک بزرگتر باشد به باتری بزرگتری نیاز دارد. افرادی که افت شنوایی آن ها شدید و عمیق است باید از سمعک های قوی تری استفاده کنند پس باید باتری سمعک هم سایز بزرگ باشد. به طور کلی پنج نوع باتری سمعک در بازار وجود دارد. اندازه های آن ها عبارتند از : 5 ، 10 ، 312 ،13 و 675. باتری سایز 5 به ندرت استفاده میشود.

رنگبندی باتری های سمعک :

برای بعضی از مددجویان مخصوصا افراد مسن به خاطر سپردن سایز باتری کمی مشکل است به همین دلیل برای هر شماره باتری رنگ خاصی در نظر گرفته شده است :

باتری سایز 10← برچسب زرد
باتری سایز 312 ← برچسب قهوه ای
باتری سایز 13 ← برچسب نارنجی
باتری 675 ← برچسب آبی

باتری سمعک

ظرفیت باتری سمعک :

ظرفیت باتری سمعک با واحد میلی آمپر ساعت تعریف می شود و زمانی که گفته می شود ظرفیت باتری 126 میلی آمپر ساعت است، مفهوم این است که این باتری می تواند به مدت 126 ساعت جریان یک میلی آمپری را برای سمعک تامین کند. حال هرچه قدرت سمعک بالاتر باشد، مدت زمانی که باتری می تواند انرژی لازم را برای سمعک تولید کند، کاهش می یابد.

طول عمر باتری سمعک :

به طور تقریبی باتری سمعک می تواند از پنج تا 14 روز عمر کنند و طول عمر باتری به موارد متعددی بستگی دارد :

  • سایز باتری : هرچه سایز سمعک بزرگتر باشد طول عمر آن افزایش پیدا میکند. باتری سایز 675 بیشترین ظرفیت و باتری سایز 10 کمترین ظرفیت را دارند.
  • زمان استفاده از سمعک : هرچه فرد در طول شبانه روز از سمعک خود بیشتر استفاده کند طول عمر آن کاهش می یابد.
  • میزان افت شنوایی : هرچه افت شنوایی بیشتر باشد سمعک باید با قدرت بیشتری کار کند و طول عمر باتری کاهش می یابد.
  • ویژگی های سمعک : هرچه سمعک دارای سیستم پیشرفته تری باشد میزان مصرف باتری آن بیشتر است.
    تکنولوژی هایی مانند حذف نویز محیط باعث میشود مصرف باتری تا 20 % افزایش یابد. در سمعک های وایرلس و بلوتوث دار ممکن است مصرف باتری تا 300 % افزایش یابد و طول عمر باتری را کاهش میدهد.

به طور میانگین طول عمر باتری ها به شرح زیر است :
سایز 10 – سه تا هفت روز
سایز 312 – سه تا 10 روز
سایز 13 – شش تا 14 روز
سایز 675 – نه تا 20 روز

برند های تولید کننده باتری سمعک

شرکتهای مختلفی در زمینه تولید باتری سمعک فعالیت می کنند که از معروف ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

باتری سمعک ریوواک
شرکت ریوواک بزرگترین تولید کننده باتری سمعک در دنیا به شمار می آید که توانسته با ارایه محصولات با کیفیت و با قیمتی مناسب، محبوبیت بسیار زیادی را کسب کند. باتری سمعک ریواک به میزان 17% توان بیشتری نسبت به باتری های معمولی تولید می کنند و طول عمر آنها نزدیک به 4 سال است.
باتری سمعک دوراسل :
دوراسل یکی از معروف ترین برندها در زمینه تولید انواع باتری برای تجهیزات مختلف الکترونیکی است که به تولید باتری هایی با طول عمر و مدت زمان شارژ دهی بالا شناخته شده است.
باتری سمعک زیمنس :
بعضی از تولید کنندگان برتر سمعک، باتری های سمعک را به بازار عرضه می کنند که می توان به باتری سمعک زیمنس اشاره کرد.

چگونه طول عمر باتری سمعک را افزایش دهیم ؟

زمانی که از سمعک استفاده نمیکنید ( مانند شب ها و… ) درب باتری را باز کنید. این کار باعث حفظ باتری میشود و اگر رطوبتی در سمعک باشد تبخیر میشود و طول عمر سمعک افزایش می یابد. باتری ها را همیشه در دمایی مانند دمای اتاق قرار دهید.. قرار گرفتن در معرض حرارت و محیط های مرطوب مانند حمام، عمر باتری را کوتاه می کند.

قیمت باتری سمعک:

باتری سمعک در چهار سایز تولید می‌شود. معمولا در هر حلقه یا بسته باتری 6 عدد باتری هست. قیمت باتری سمعک با توجه به مدل و کمپانی وارد کننده از 20 هزار تومان تا 25 هزار تومان متغیر است.در حال حاضر، انواع باتری سمعک اورجینال با کیفیت و قیمت مناسب موجود می‌باشد:

  • باتری سمعک ریوواک (EXTRA ADVANCED) ساخت کشور انگلستان
  • باتری سمعک زیمنس ساخت کشور آلمان

برای تهیه باتری سمعک و خرید سمعک می‌توانید در ساعات کاری با شماره داخل سایت تماس بگیرید. همچنین ارسال از طریق پیک موتوری (تهران) یا پست (سراسر کشور) امکان‌پذیر است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

تلفنواتساپاینستاگرامفیس بوک