مزایا و معایب سمعک شارژی

مزایا و معایب سمعک شارژی

مزایا و معایب سمعک شارژی

امروزه ، سمعک هایی که توسط کمپانی ها تولید می شوند با دو نوع باتری کار می کنند: باتری های یکبار مصرف و یا باتری های قابل شارژ.

باتری سمعک یکبار مصرف باید با توجه به مدل سمعک هر چند روز یکبار تعویض شود، سایز باتری سمعک با توجه به مدل سمعک متفاوت است و میتواند سایز 10،13،312 و یا 675 باشد.سمعک با باتری قابل شارژ به این معنی است که می توان سمعک ها را با استفاده از شارژر،

شارژ کرد و این کار به دلیل اینکه نیاز به زمان بیشتری دارد بهتر است شب ها انجام شود.با پیشرفت تکنولوژی، سمعک شارژی به سرعت به گزینه ای محبوب برای بسیاری از مردم تبدیل شده اند. با این حال، برخی از افراد همچنان استفاده از سمعک‌ با باتری یکبار مصرف را ترجیح می‌دهند.

سمعک شارژی چیست؟

سمعک‌ شارژی دارای باتری‌های داخلی هستند که در مقایسه با سمعک‌هایی که باتری‌ یکبار مصرف دارند، نیازی به تعویض باتری ندارند. به‌جای اینکه باتری ها را تعویض کنید، سمعک‌هایتان را هر شب در شارژر قرار می دهید همانطور که گوشی های هوشمند را شارژ می کنید.

اکثر سمعک های شارژی برای افرادی که افت شنوایی خفیف تا متوسط دارند مناسب هستند، اگرچه امروزه برخی از کمپانی ها اقدام به تولید سمعک های سوپر پاور شارژی با قدرت بسیار زیاد برای کسانی که افت شنوایی شدید تا عمیق دارند، کرده اند. همچنین امروزه سمعک داخل گوشی شارژی نیز توسط بعضی از کمپانی ها تولید شده است.

مزایا و معایب سمعک شارژی

 

آیا سمعک شارژی برای همه ی افراد مناسب است ؟

اگر تمایل به تهیه ی سمعک شارژی دارید بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با متخصص شنوایی خود در مورد تهیه ی سمعک های شارژی جدید صحبت کنید. دانستن مزایا و معایب سمعک های شارژی به شما و ادیولوژیستتان کمک می کند که بهترین سمعک را برای شما تجویز کنند.

مزایای استفاده از سمعک شارژی

  • جدید ترین سمعک های شارژی از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند که می‌توانند تا 30 ساعت شارژ را نگه دارند و تقریباً پنج سال دوام می‌آورند، اگرچه با توجه به میزان استفاده از سمعک و قابلیت های آن،  طول عمر باتری سمعک می تواند متفاوت باشد. برای مثال مصرف باتری در سمعک هوشمند و سمعک وایرلس به دلیل امکانات به کار رفته در آن ها می تواند بیشتر باشد.
  • در رابطه با سمعک هایی که با باتری سمعک یکبار مصرف هم کار می کنند به همین صورت است، به این معنا که با توجه به مدل سمعک ممکن است هر چند روز یکبار نیاز به تعویض باتری داشه باشند.
  • سمعک شارژی برای اطفال ایمن تر است زیرا اگر باتری یکبار مصرف به طور تصادفی توسط حیوانات خانگی یا بچه ها بلعیده شوند بسیار خطرناک هستند، در صورتی که سمعک های شارژی این خطر را ایجاد نمی کنند، مگر اینکه کل سمعک بلعیده شود!
  • سمعک شارژی با محیط زیست سازگار است
  • از آنجایی که به جای خرید باتری سمعک ، باتری را شارژ می کنید، زباله کمتری ایجاد می کنید. با این حال، تمام باتری ها زمانی که قابل استفاده نباشند و دور ریخته شوند برای محیط زیست خطرناک هستند.
  • برای افرادی که مشکل حرکتی دارند استفاده از سمعک شارژی راحت تر است برای افرادی که مشکل حرکتی دارند یا کسانی که دائماً نگران خرید و تعویض باتری هستند، تجویز سمعک شارژی انتخاب مناسبی است.به این دلیل که باتری های یک بار مصرف کوچک هستند و تعویض آن برای افراد مسن دشوار است.
  • تولید سمعک شارژی برای بسیاری از بیمارانی که مشکل حرکتی و یا مشکل بینایی داشتند امکان استفاده از سمعک را فراهم کرد. زیرا بسیاری از این افراد به دلیل عدم توانایی در تعویض باتری سمعک نمی توانستند سمعک استفاده کنند.

مزایا و معایب سمعک شارژی

معایب سمعک های شارژی

  • استفاده از سمعک شارژی برای همه ی افراد مناسب نیست. کسانی که سبک زندگیشان به صورتی است که فعالیت زیادی دارند و یا میزان استفاده از سمعکشان زیاد است ،ممکن است زمانی برای شارژ مجدد سمعک نداشته باشند. در این شرایط استفاده از سمعک با باتری یکبار مصرف بهتر است.
  • در بسیاری از سمعک‌های شارژی، باتری در داخل دستگاه قرار می‌گیرد و شما نمی‌توانید باتری را خارج کنید. اگر سمعک نیاز به تعمیر و یا تعویض باتری داشته باشد، باید برای مدت زمانی برای تعمیر به نمایندگی ارسال شود و در آن مدت زمان شما سمعک ندارید و ممکن است دچار مشکل شوید.
  • تقریباً سه ساعت طول می کشد تا یک سمعک شارژی، شارژ شود و باتری سمعک باید هرروز شارژ شود.
  • اگر سمعک خود را به طور کامل شارژ نکنید و گمان کنید باتری‌ شما شارژ شده و کاملاً کار می‌کنند و سپس از خانه خارج شوید، ممکن است سمعک های شما از کار بیفتد.همچنین اگر شارژر خود را فراموش کنید و یا شارژر از کار بیفتد یا سیم آن خراب شود دچار مشکل خواهید شد.
  • قیمت سمعک : قیمت سمعک‌ شارژی نسبت به سمعک های هم رده ی خود که با باتری یکبار مصرف کار می کنند گرانتر هستند همچنین باید هزینه ی شارژر سمعک را جداگانه پرداخت کنید.
  • سمعک شارژی تنوع کمتری دارد اگرچه امروزه بعضی کمپانی ها اقدام به تولید سمعک داخل گوشی و سمعک نامرئی شارژی کرده اند اما بیشتر سمعک های شارژی ، سمعک پشت گوشی و یا سمعک رسیور در کانال RITE هستند.

مزایا و معایب سمعک شارژی

امروزه محبوبیت سمعک های شارژی افزایش یافته است

بسیاری از متخصصان تجویز سمعک و علوم شنوایی معتقدند که به دلیل بهبود کیفیت صدا و جذابیت‌های ظاهری ، سمعک شارژی طرفداران زیادی دارد.امروزه بسیاری از افرادی که سمعک شارژی دارند از سمعک خود راضی هستند و با آن راحت هستند و سمعک می تواند بیشتر نیازهای آن هارا برطرف کند.

برای تهیه ی سمعک عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. شما می توانید با متخصص علوم شنوایی و یا ادیولوژیست خود برای مشاوره درباره ی قیمت سمعک و اطلاع از انواع مدل ها در ارتباط باشید.

به منظور تعیین وقت جهت انجام آزمایشات شنوایی و مشاوره برای خرید سمعک و اطلاع از قیمت سمعک با این شماره تماس حاص نمایید 02188989043 و از طریق واتس اپ با شماره تماس 09381070624 در ارتباط باشید.

قیمت سمعک شارژی

بسیاری از افراد به اشتباه گمان می کنند که سمعک شارژی قیمت بالاتری نسبت به سایر سمعک ها دارد اما این تصور همیشه درست نمی باشد زیرا که عوامل دیگری بر قیمت سمعک تاثیر دارد و قیمت سمعک ارتباطی با مدل باتری سمعک ندارد.

به طور کلی هرچه سیستم و تکنولوژی به کار رفته در سمعک بالاتر باشد، قیمت سمعک بیشتر است و به طور کلی سمعک هایی که کیفیت صدای بالاتری دارند و به اصطلاح سمعک هوشمند نامیده می شوند قیمت بالاتری دارند.

نمایندگی های سمعک شارژی

تقریبا اغلب برندها دارای سمعک شارژی هستند و اغلب به شکل سمعک پشت گوشی و سمعک رسیور در کانال تولید می شوند. مجموعه ی کلینیک های ارزیابی شنوایی کاشن با کادری مجرب آماده ی ارائه و تجویز انواع سمعک های قابل شارژ می باشند.

جهت کسب اطلاعات لازم برای خرید سمعک و اطلاع از قیمت سمعک و مشاوره میتوانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۸۹۰۴۳ تماس بگیرید و یا از طریق واتس اپ با شماره تماس ۰۹۳۸۱۰۷۰۶۲۴ با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

تلفنواتساپاینستاگرامفیس بوک