قوی ترین سمعک دنیا

قوی ترین سمعک دنیا

افرادی که افت شنوایی آن ها شدید تا عمیق است نسبت به سایر کم شنوایان باید از سمعک های قوی تری استفاده کنند. مشکلاتی که این دسته از افراد دارند ممکن است بیشتر باشد زیرا باید نهایت استفاده را از باقی مانده شنواییشان ببرند به همین دلیل با چالش های زیادی روبرو هستند.برخی از افرادی که افت شنوایی عمیق دارند به خصوص کودکان از دستگاه کاشت حلزون استفاده میکنند.

اما تمام افراد کاندید کاشت حلزون نیستند و اگر یک گوششان کاشت شده باشد در گوش دیگر باید از سمعک های خیلی قوی و یا Super Power استفاده کنند.درصد کمی از افراد نمی توانند از سمعک و کاشت حلزون استفاده کنند و جز جامعه ی ناشنوایان هستند.

معمولا تنوع سمعک قوی از سایر مدل ها کمتر است و کمپانی های مطرح دنیا بیشتر تمرکزشان را بر تولید محصولات دیگر می گذارند.امروزه اکثر سمعک های سوپر پاور به شکل سمعک پشت گوشی هستند و امکان تولید سمعک سوپر پاور یه صورت سمعک نامرئی وجود ندارد.

با این وجود بعضی از کمپانی های مطرح دنیا در زمینه ی تولید سمعک مانند فوناک Phonak ، اینترتون Interton ، ریساند Resound و اتیکن Oticon طی سال های اخیر عملکرد بهتری در تولید سمعک های خیلی قوی و لوازم جانبی داشته اند.

این مسئله که کدام سمعک برای فرد کم شنوا بهتر است به عوامل زیادی بستگی دارد. بهترین سمعک برای فردی که افت شنوایی متوسط دارد با بهترین سمعک برای فردی که افت شنوایی عمیق دارد متفاوت است.

قوی ترین سمعک دنیا

 

به چه افت شنوایی ، افت شنوایی عمیق میگوییم ؟

طبق تقسیم بندی سازمان بهداشت جهانی اگر کمترین سطح شدت صدایی که فردی می تواند بشنود 65 تا 80 دسی بل باشد این فرد به کم شنوایی شدید مبتلا است.اگر این مقدار از 80 دسی بل بیشتر شود کم شنوایی فرد از نوع عمیق خواهد بود.

افرادی که افت شنوایی عمیق دارند بیشتر صداهای محیط اطراف و صداهای گفتاری را متوجه نمی شوند زیرا سطح شدت گفتار معمولا 60 دسی بل است .این مشکل ممکن است مادرزادی باشد و یا به تدریج و در اثر بیماری به وجود بیاید.

درصورتی که افرادی که افت شنوایی عمیق دارند، سمعک برایشان پاسخگو نباشد برای استفاده از دستگاه کاشت حلزون باید ارزیابی شوند.ولی تمام افراد کاندید مناسبی برای کاشت حلزون نیستند.

همچنین افرادی که در یک گوششان از کاشت حلزون استفاده میکنند می توانند برای گوش سمت مقابل از سمعک های سوپر پاور استفاده کنند و سایر مدل سمعک ها از جمله سمعک نامرئی برایشان مناسب نمی باشد. زیرا برای جبران افت شنوایی در این افراد نیاز به سیستم تقویت کننده با قدرت بالا است و هرچه آمپلی فایر سمعک قوی تر باشد ، سایز آن بزرگتر است به همین دلیل امکان تولید سمعک سوپر پاور در سایز کوچک وجود ندارد.

این افراد با استفاده از سمعک های سوپر پاور صداهای محیطی را بهتر دریافت می کنند.زیرا کاشت حلزون باید درک اصوات گفتاری می شود ولی اصوات با فرکانس پایین را به خوبی تقویت نمی کند که این مشکل با استفاده از سمعک سوپر پاور در گوش مقابل جبران می شود.

 

قوی ترین سمعک دنیا

 

نکاتی که برای خرید سمعک قوی باید به آن توجه کرد :

مهمترین نیاز افراد با افت شنوایی عمیق ، تقویت زیاد صدا است بدون اینکه مشکل فیدبک و یا سوت کشیدن سمعک وجود داشته باشد.

سمعک های سوپر پاور بهتر است دارای سیستم میکروفن از راه دور و یا FM باشند زیرا به فرد کمک می کند که صدای گفتاری را بهتر از صداهای نویز محیطی بشنوند.امروزه سمعک های هوشمند که وایرلس هستند قابلیت اتصال به میکروفن های از راه دور را دارند.

در این روش دستگاه میکروفن از راه دور بدون هیچگونه سیم رابط و از طریق سیستم وایرلس صدا را به سمعک ارسال می کند.همانگونه که قبلا گفته شد قابلیت وایرلس در سمعک های داخل گوشی نامرئی وجود ندارد و سمعک های سوپر پاور وایرلس به شکل پشت گوشی تولید می شوند.

معمولا افرادی که نیازمند استفاده از سمعک های سوپر پاور هستند الگوی افت شنواییشان به گونه ای است که صداهایی با فرکانس های بالا را خیلی ضعیف تر از سایر اصوات می شنوند. برای این افراد بهتر است سمعک های هوشمند سوپر پاور تجویز کنیم که دارای تکنولوژی Frequency Lowering و یا تنزل فرکانسی باشند.

درسمعک های هوشمندی که این سیستم را دارا هستند اصوات با فرکانس های بالا به فرکانس های پایین منتقل می شوند و در آن ناحیه که افت شنوایی کمتر است تقویت می شوند.

نکته ی دیگری که برای خرید سمعک خیلی قوی باید به آن توجه کرد این است که بهتر است از سمعک های ضد آب که دوام و مقاومت بالایی در برابر آب و حتی گرد و غبار دارند استفاده کرد.

اگر افرادی که افت شنوایی عمیق دارند بخواهند از تلفن همراه استفاده کنند می توانند سمعک های هوشمندی خریداری کنند که قابلیت اتصال مستقیم به تلفن همراه دارند وهمچنین بعضی از سمعک های وایرلس با استفاده از رابط تلفن به موبایل متصل می شوند و در این حالت فرد می تواند صدای تلفن همراه را از طریق سمعک بشنود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

تلفنواتساپاینستاگرامفیس بوک