سمعک هوشمند وایرلس یا بلوتوث دار

سمعک هوشمند وایرلس یا بلوتوث دار

سمعک هوشمند وایرلس یا بلوتوث دار

امروزه استفاده از سمعک هوشمند وایرلس این امکان را به افراد کم شنوا می دهد که مانند افراد عادی بتوانند با تلفن صحبت کنند ، به موسیقی گوش دهند و یا تلویزیون تماشا کنند.درگذشته استفاده از موبایل و یا گوش کردن به موسیقی برای افراد کم شنوا مشکل بود.

امروزه با استفاده از سمعک هوشمند وایرلس دار فرد میتواند صدا را به صورت مستقیم از موبایل خود دریافت کند. در صورتی که در گذشته فرد باید ابتدا سمعک را از روی گوشش برمیداشت سپس هدفون یا هندزفری را روی گوش خود می گذاشت.

در سال 2014 برای اولین بار کمپانی اپل تکنولوژی جدیدی را به محصولات خود اضافه کرد. به صورتی که بعضی از سمعک ها می توانند به صورت مستقیم و بدون رابط به دستگاه های دارای سیستم عامل IOS متصل شوند. امروزه کمپانی های مختلف اقدام به تولید سمعک هایی کرده اند که قابلیت این را دارند که به طور مستقیم به موبایل متصل شوند. نام این تکنولوژی به کار رفته در سمعک ها (MFI (Made for iphon است.

در گذشته ای نه چندان دور برای برقراری ارتباط بین سمعک هوشمند وایرلس و سایر وسایل بلوتوث دار مانند گوشی های اندروید باید از یک رابط به نام استریمر استفاده می کردند. استریمر صدا را از تلویزیون و یا موبایل شما دریافت میکند و به صورت مستقیم و بدون هیچگونه سیم و یا کابلی به سمعک شما ارسال می کند.

امروزه برای برقراری ارتباط با تلویزیون همچنان باید از استریمر استفاده کرد اما سمعک های جدید وایرلس به صورت مستقیم به گوشی اندروید متصل می شوند.

امروزه اکثر کمپانی های تولید کننده سمعک اقدام به تولید سمعک پشت گوشی و سمعک RITE وایرلس کرده اند. و به دلیل اندازه ی کوچک سمعک داخل گوشی و یا سمعک نامرئی امکان ساخت سمعک نامرئی که تکنولوژی وایرلس داشته باشد وجود نداشت. اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی سمعک داخل گوشی وایرلس نیز تولید شده است.

قیمت سمعک با توجه به مدل و تکنولوژی به کار رفته در آن متفاوت است. سمعک وایرلس به دلیل اینکه در رده ی سمعک هوشمند قرار می گیرد قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها دارد.

سمعک هوشمند وایرلس یا بلوتوث دار

ویژگی های سمعک وایرلس

  • جز جدید ترین سمعک های روز دنیا هستند.
  • در رده ی سمعک هوشمند قرار می گیرند.
  • سیستم پردازشی بسیار پیشرفته ای دارند.
  • امکان برقراری ارتباط همزمان با 2 سمعک وجود دارد.
  • می توانند با استفاده از استریمر به تلفن همراه متصل شوند.
  • تا حد زیادی مشکلات افراد کم شنوا را برطرف می کنند.
  • می توان با ریموت کنترل صدای آن ها را تنظیم کرد.
  • قابلیت پردازش دوگوشی دارند.
  • میزان تقویت صدا به صورت اتوماتیک در محیط های مختلف تغییر می کند.
  • صدای طبیعی تولید می کنند.
  • میتوان با کامپیوتر صدای سمعک را تنظیم کرد.

 

مزایای استفاده از سمعک های وایرلس

1. امکان استفاده از ریموت کنترل و سایر وسایل کمک شنیداری

در سمعک های وایرلس این امکان وجود دارد که از طریق اپلیکیشن نصب شده روی گوشی و یا با استفاده از ریموت می توان ولوم یا برنامه سمعک را تغییر داد. برای سمعک هایی که کوچک هستند مانند سمعک داخل گوشی این ویژگی بسیار مفید است.

2. تجربه ی متفاوت شنیداری

در سمعک های وایرلس این امکان وجود دارد که با استریمر ولوم سمعک را تغییر داد. اگر می خواهید به موسیقی گوش دهید ، سمعک هوشمند که دارای تکنولوژی وایرلس باشد می تواند مانند هدفون یا هندزفری عمل کند. همچنین اگر فرد از 2 سمعک استفاده می کند می توان سمعک ها را طوری تنظیم کرد که صدای مخاطب فقط به یکی از سمعک ها ارسال شود.

سمعک هوشمند وایرلس یا بلوتوث دار3. اتصال چند گانه

می توان چند وسیله را به طور هم زمان به سمعک وایرلس متصل کرد. شما به راحتی می توانید صدایی که به طور همزمان از رابطه موبایل و یا رابط تلویزیون به سمعک ارسال می شود را بشنوید. همچنین استریمر می تواند صدایی که از موبایل شما منتقل می شود را قطع کند و صدای فردی که با شما تماس گرفته است را منتقل کند.

4. افزایش میزان درک گفتار

با استفاده از سمعک وایرلس درک گفتار افزایش پیدا کرده است و فرد بهتر می تواند صدای محیط را درک کند و میزان رضایتمندی از سمعک افزایش پیدا می کند.
امکان تمرکز بر صدای گوینده در جهات گوناگون با استفاده از این وسیله امکان پذیر شده است. سمعک وایرلس با استفاده از کامپیوتر مجهز به بلوتوث در طیف گسترده ای از باندها و کانال های جداگانه قابل تنظیم می باشد.

سمعک های وایرلس از نسل سمعک هوشمند هستند. تکنولوژی وایرلس باعث برقراری ارتباط بین 2 سمعک روی 2 گوش می شود بدون اینکه سیمی به سمعک ها متصل باشد.افرادی که 2 گوششان افت شنوایی دارد بهتر است از 2 سمعک استفاده کنند و اهمیت این موضوع در کودکان بسیار بیشتر می شود.

کم شنوایی باعث نقص در شنوایی دو گوشی می شود. سمعک های موجود بر روی دو گوش با همدیگر ارتباط برقرار می کنند و اطلاعات خود را به اشتراک می گذارند. ارتباط بی سیم باعث می شود تا میزان رضایت از سمعک وایرلس بالا رود. طیف گسترده ای از سمعک ها وجود دارند که قابلیت های بی سیم دارند. این بدان معنی است که سمعک می تواند به تلفن همراه، تلفن ثابت، تلویزیون و دیگر دستگاه های سازگار با بلوتوث به صورت بی سیم متصل شود .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

تلفنواتساپاینستاگرامفیس بوک