روش نگهداری و تمیز کردن سمعک پشت گوشی

روش نگهداری و تمیز کردن سمعک پشت گوشی

روش نگهداری و تمیز کردن سمعک پشت گوشی

به مرور با استفاده از سمعک ، جرم گوش ( سرومن) ممکن است در قالب تجمع کند به همین دلیل قالب را مرتب تمیز کنید و اگر این عمل مرتب انجام نشود بر کیفیت صدا تاثیر منفی می گذارد. سمعک را خشک و تمیز نگه دارید. بعد از استفاده از سمعک ، بدنه آن را با یک دستمال نرم پاک کنید تا چربی و رطوبت را از روی آن پاک کنید.
از قرار دادن سمعک در معرض رطوبت مستقیم مانند بارش یا دوش حمام پرهیز کنید. اگر سمعک شما در اثر تعریق زیاد یا قرارگیری در معرض رطوبت زیاد خیس شده باشد باید در طول شب باطری آن را خارج کرد و در باطری را باز گذاشت. زمانی که از سمعکتان استفاده نمی کنید آن را در جعبه اش نگهداری کنید و در باطری را باز بگذارید. دقت داشته باشید که سمعکتان را در جای کاملا خشک نگهداری کنید نه در جایی مانند حمام.

روش تمیز کردن قالب سمعک پشت گوشی :

ابتدا قالب را از سمعک جدا کنید و دقت کنید که سمعک های چپ و راست را مجزا نگه دارید. سپس جرم گوش را با برس پاک کننده و یک پارچه نرم از روی قالب پاک کنید. در صورت لزوم می توانید از آب و صابون برای شستشوی قالب استفاده کنید. در آخر قالب را آبکشی کنید.
قالب را با یک پارچه خشک کنید و قبلا از وصل نمودن به سمعک از خشک بودن آن مطمنئن شوید. در سمعک های RIE لازم است Dome را تمیز کنید اما باید توجه کنید که مجموعه رسیور و Dome را آبکشی نکنید زیرا به رسیور آسیب می زند. چنانچه شلنگ قالب سخت شده، تغییر رنگ داده یا پارگی دارد از ادیولوژیست خود درخواست کنید تا آن را برای شما عوض کند. همچنین اگر مشکلات مشابه در مورد قالب وجود دارد نسبت به دریافت قالب جدید اقدام نمایید.
نکته: دقت داشته باشید که آب با مایعات دیگر وارد سمعک نشود.

نکاتی درباره نگهداری از سمعک پشت گوشی :

سمعک خود را در معرض آفتاب و گرما یا نزدیک آتش قرار ندهید و سعی کنید سمعک را در ماشین جا نگذارید.
در هنگام استحمام ، شنا کردن ، در زیر باران شدید یا مکانهایی با رطوبت بالا مانند سونا از سمعک استفاده نکنید.
استفاده از سمعک تنها در صورتی که توسط ادیولوژیست تجویز شده باشد مناسب است زیرا استفاده غیر اصولی از سمعک به ویژه تجویز آن توسط افراد غیر کارشناس می تواند باعث آسیب شنوایی شود
. به افراد دیگر اجازه استفاده از سمعک خود را ندهید زیرا ممکن است برای ایشان مناسب نبوده و سبب ایجادآسیب شنوایی شود. چنانچه کودک یا فردی با مشکلات ذهنی از سمعک استفاده می کند باید مرتب تحت کنترل باشند تا در صورت بروز مشکل سریعا رسیدگی شود.
در موقعیت هایی مانند قرارگیری در دستگاهMRI یا رادیولوژی از سمعک استفاده نکنید. استفاده از سمعک باعث افزایش احتمال تجمع جرم در گوش نسبت به سایرین می شود. در موارد بسیار نادر ممکن است نسبت به مواد قالب حساسیت ایجاد شود که در این مواقع باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

رفع مشکلات احتمالی:
در مواردی که با مشکلات مشابه آنچه در جدول ذکر شده است مواجه شدید، خودتان می توانید نسبت به رفع آن اقدام کنید.

برای درمان و خرید سمعک به کلینیک های کاشن مراجعه فرمایید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

تلفنواتساپاینستاگرامفیس بوک