چرا سمعک ضد آب؟

امروزه مددجویان میتوانند بدون نگرانی بابت خراب شدن سمعک ، هنگام انجام فعالیت های سنگین از سمعک ضد آب خود استفاده کنند و یا حتی زیر باران قدم بزنند.

امروزه استفاده از سمعک برای افرادی که افت شنوایی دارند بسیار مفید است. در گذشته سمعک های قدیمی دراثر رطوبت و تعریق زیاد آسیب میدیدند و افرادی که فعالیت زیادی داشتند و یا در مناطق مرطوب زندگی میکردند ازعملکرد سمعک خود راضی نبودند . با پیشرفت تکنولوژی و تولید سمعک های ضد آب میزان رضایتمندی بیماران تا حد زیادی افزایش پیدا کرد.
در سمعک های ضد آب از پوشش نانو استفاده شده است . این پوشش روی قسمت های داخلی سمعک مانند رسیور میکروفن و تقویت کننده قرار میگیرد و تا حد زیادی از ورود رطوبت به قسمت های اصلی سمعک جلوگیری میکند.

سمعک های ضد آب با پوشش نانو در برابر رطوبت ، تعریق بیش از حد ، گرد و خاک و جرم گوش مقاوم هستند. البته منظور از مقاومت در برابر تعریق و جرم گوش به این معنا نیست که سمعک100 % مقاوم باشد. به این معناست که پوشش نانو تا حد زیادی از ورود جرم و تعریق به سمعک جلوگیری میکند و نسبت به سمعک هایی که پوشش نانو ندارند مقاوم تراست.

سمعک ضد آب

اکثراً از ما سوال می‌کنند درباره اینکه سمعک‌های ضد آب وجود دارند یا نه، به خصوص برای کودکان و افرادی که علاقه به ورزش‌های آبی دارند.

در این زمینه تصورات غلطی وجود دارد که باعث می‌شوند در هنگام خرید سمعک و استفاده از آن در زمان شنا و یا ورزش‌های دیگر مرتبط با آب، مشکلاتی پیش بیاید. در پاسخ به این سوال، می‌توان به صورت مختصر گفت که سمعک‌ها ضد آب نیستند، بلکه آن‌ها به آب مقاوم هستند.

آیا سمعکی وجود دارد که ضد آب باشد؟ نه.

آیا سمعکی وجود دارد که به آب مقاوم باشد؟ بله.

کد “IP” یا درجه حفاظت، نشان‌دهنده میزان مقاومت دستگاه‌های الکترونیک در برابر نفوذ گرد و غبار و آب است. این کد شامل دو عدد است.

عدد اول میزان مقاومت دستگاه در برابر نفوذ گرد و غبار را نشان می‌دهد که این عدد می‌تواند از صفر تا 6 باشد، که عدد 6 بالاترین میزان مقاومت را نشان می‌دهد.

عدد دوم میزان مقاومت دستگاه در برابر رطوبت و نفوذ آب را نشان می‌دهد که این عدد می‌تواند از صفر تا 8 باشد، که عدد 8 بالاترین میزان مقاومت را نشان می‌دهد.

تمامی سمعک‌ها با کد IP 67 یا IP 68 به عنوان سمعک‌های مقاوم به گرد و غبار طبقه‌بندی می‌شوند.

عدد 6 به این معنا است که اگر یک دستگاه به مدت 8 ساعت در محیطی پر از گرد و غبار قرار بگیرد، گرد و غبار به داخل آن نفوذ نمی‌کند.

عدد 7 و 8 نشان‌دهنده دستگاه‌هایی هستند که مقاوم به آب هستند. برخی از سمعک‌ها دارای کد IP 67 یا IP 68 هستند. کد IP 67 به این معنی است که گرد و غبار به داخل سمعک نفوذ نمی‌کند و شما می‌توانید آن را تا 30 دقیقه و تا عمق یک متر زیر آب ببرید.

کد IP 68 به این معنی است که گرد و غبار به داخل سمعک نفوذ نمی‌کند و شما می‌توانید آن را در شرایطی که توسط سازنده سمعک تعیین شده، به مدت بیشتر و در عمق بیشتر از یک متر زیر آب ببرید. یعنی دستگاه بدون هیچ درزی بسته شده است.

با این حال، در برخی دستگاه‌ها، این به این معنی است که آب می‌تواند به داخل آن‌ها نفوذ کند، ولی فقط در صورتی که به دستگاه آسیب نزند.

برخلاف تصور عموم باید گفت شما در زمان مراجعه به مراکز ارزیابی شنوایی سمعک خریداری نمی کنید! خرید سمعک زمانی معنا دارد که سمعک فقط به عنوان یک کالا تلقی شود. شما در حقیقت یک پروتز دریافت می کنید که از زمان دریافت آن خدمات گسترده ای را باید همراه با آن دریافت کرده تا آن پروتز بتواند برای شما قابل استفاده و مفید باشد.

سمعک های ضد آب در سایز و مدل های مختلف تولید میشوند

  • سمعک ضد آب داخل گوشی
  • سمعک ضد آب پشت گوشی
  • سمعک ضد آب نامرئی

سمعک ضد آب برای چه کسانی توصیه می شود :

  • افرادی که زیاد عرق میکنند.
  • افرادی که در محیط های مرطوب زندگی میکنند.
  • افرادی که جرم یا موم گوششان زیاد است.
  • شناگران (بعضی از برند ها ادعا می کنند که سمعک های آنها تا عمق سه مترزیر آب کارایی دارد و آسیب نمی بینند.)

سمعک های ضد آب دارای پوشش نانو در کلیه قطعات و پوسته ی خارجی می باشند که آن را در برابر ورود آب و گرد و غبار مقاوم می کند.
استفاده از سمعک های ضد آب برای جلوگیری از خرابی های مکرر سمعک توصیه می شود و نسبت به مدل هایی که پوشش نانو ندارند باعث افزایش طول عمر سمعک میشوند.

تلفنواتساپاینستاگرامفیس بوک