تنظیم سمعک

تنظیم سمعک

به جز سمعک های آنالوگ و دیجیتریم ، سایر سمعک ها قابلیت تنظیم شدن با نرم افزار را دارند. سمعک دیجیتال و سمعک هوشمند را می توان بر اساس ادیوگرام و میزان افت شنوایی فرد تنظیم کرد. این کار به طور تخصصی باید توسط ادیولوژیست شما انجام پذیرد. قابلیت تنظیم سمعک برای تامین نیاز افراد در موقعیت های مختلف انجام می شود.گاهی فرد از شنیدن صدای بلند اذیت می شود و یا ممکن است صداهای آهسته را خوب متوجه نشود که برای برطرف کردن این مشکل باید سمعک تنظیم شود.
تنظیم سمعک یکی از مراحل مهم در تجویز سمعک است، به‌طوری که اگر سمعک به‌درستی تنظیم نشود برای شما سودی نخواهد داشت.

تنظیم سمعک

هنگام انتخاب سمعک شما می توانید انتخاب های زیاد داشته باشید. برای مثال می توانید سمعک داخل گوشی یا سمعک نامرئی انتخاب کنید که تماما داخل مجرای گوش شما قرار گیرد، و یا می توانید سمعک پشت گوشی انتخاب کنید.
همچنین اگر سمعک هوشمند انتخاب کنید می توانید از وسایل جانبی مثل ریموت کنترل و اپلیکیشن استفاده کنید.
هرکدام از مدل های سمعک را که انتخاب کردید ، باید بر اساس میزان افت شنوایی و نیاز های شنوایی شما تنظیم شود.
بعد از تجویز و تنظیم سمعک، زمانی که شما برای مدتی از سمعک استفاده کردید ممکن است حس کنید که صدای سمعک مثل سابق نیست. در این حالت ممکن است مجددا نیاز به تنظیم داشته باشد.اگر افت شنوایی شما بیشتر شده باشد سمعک باید مجددا تنظیم شود.
در مجموعه کلینیک های کاشن امکان تنظیم انواع مدل های سمعک فراهم است و اگر سمعک شما نیاز به تنظیم دارد می توانید با ما در ارتباط باشید.

تنظیم سمعک

تنظیم و برنامه‌ریزی سمعک چگونه است؟

برای هر فردی با توجه به میزان افت شنوایی باید سمعک تنظیم شود. هیچگاه تنظیم یکسان سمعک برای 2 فرد مناسب نخواهد بود حتی اگر مدل های سمعک ، یکسان باشند. برای تنظیم سمعک از تجهیزات خاصی استفاده می شود. همچنین تنظیم سمعک داخل گوشی و سمعک نامرئی با سمعک پشت گوشی متفاوت است. علاوه بر میزان افت شنوایی ، سابقه ی استفاده از سمعک نیز مهم است. هر برند سمعک نیاز به نرم افزار و کابل مخصوص دارد. تمام سمعک ها با یک کابل و نرم افزار تنظیم نمی شوند. همچنین کابل تنظیم سمعک داخل گوشی و سمعک نامرئی با سمعک پشت گوشی متفاوت است.
برخی افراد اصرار دارند که خودشان سمعک را تنظیم کنند. این کار به ظاهر آسان است و علاوه بر تجهیزات و نرم افزار مخصوص نیازمند دانش و اطلاعات کافی است. برخی از مدل های سمعک هوشمند قابلیت تنظیم از راه دور را دارند به این معنی که نیاز به حضور شما در مطب نیست. البته همانطور که قبلا گفته شد تکنولوژی به کار رفته در سمعک بر قیمت سمعک تاثیر گذار است و سمعک هوشمند و سمعک هایی که قابلیت های پیشرفته تری دارند قیمت بالاتری دارند.

تنظیم سمعک

تنظیم صدای سمعک با ۳ روش کاربردی و سریع

علاوه بر تنظیم با نرم افزار ، سمعک های امروزی به گونه ای طراحی شده اند که شما بتوانید صدای سمعک خود را کنترل کنید.
بعضی از سمعک ها دارای دکمه هایی برای تغییر بلندی صدا هستند. البته این ویژگی در سمعک نامرئی وجود ندارد. سمعک داخل گوشی با اندازه ای بزرگتر از سمعک نامرئی و سمعک پشت گوشی و سمعک ric می توانند این قابلیت را داشته باشند.
امروزه سمعک ها دارای سیستم تکنولوژی پیشرفته هستند و به صورت هوشمند در آمده اند.
سمعک هوشمند متناسب با محیطی که فرد در آن قرار می گیرد صدای سمعک را و زیاد میکند به این صورت وقتی که صدا آهسته به سمعک وارد می شود سمعک این صدا را بیشتر تقویت می کند و زمانیکه صداهای بلند به سمعک وارد می شود سمعک این صداها را نه تنها تقویت نمی کند بلکه ممکن است گاها، صدا را کاهش نیز دهد.
اگر سمعک هوشمند باشد نیازی به تنظیم سمعک ندارد و سمعک به صورت خودکار در محیط های مختلف تنظیم صدای متفاوتی را اعمال می کند. با این وجود در این سمعک ها گزینه تنظیم صدا سمعک به طور خودکار در محیط های مختلف ، به عنوان آپشن در نظر گرفته می شود که می تواند فعال یا غیر فعال باشد.

تنظیم صدا با دکمه های سمعک :

همان طور که گفته شد در این روش با استفاده از دکمه های که بر روی سمعک وجود دارد می توان صدای سمعک را کم و زیاد کرد.
این روش در سمعک های جدید و قدیمی وجود دارد. در سمعک های جدید با استفاده از نرم افزار می توان این دکمه را فعال یا غیر فعال کرد. سمعک نامرئی به دلیل سایز کوچکی که دارد دارای این قابلیت نمی باشد.

تنظیم صدای سمعک با ریموت کنترل :

سمعک هوشمند را می توان با لوازم جانبی استفاده کرد استفاده از این لوازم جانبی باعث سهولت در استفاده از سمعک شده است.
یکی از این وسایل جانبی ریموت کنترل است. با دکمه هایی که روی ریموت است می توان صدای سمعک را کم و زیاد کرد و یا برنامه سمعک را تغییر داد. این ویژگی برای افرادی که محدودیت حرکتی دارند مثل افراد سالمند کارامد است.
البته باید توجه داشت که استفاده از ریموت کنترل برای افرادی که سمعک وایرلس دارند امکان پذیر است.

تنظیم سمعک

تنظیم صدای سمعک با نرم افزازهای موبایلی :

پیشرفت تکنولوژی در سمعک ها این امکان را فراهم کرده است که بتوانند با نرم افزار موبایل ارتباط برقرار کنند و صدای آن ها را کم یا زیاد کرد. البته این ویژگی در سمعک هوشمند و سمعک وایرلس وجود دارد و سمعک دیجیتال معمولی نمی تواند این ویژگی راداشته باشد. بیشتر کمپانی های تولید کننده سمعک نرم افزار مخصوص کنترل سمعک برای سیستم عامل اندروید و IOS طراحی کرده اند.

کاربران سمعک با استفاده از این نرم افزار ها و نصب آنها بر روی گوشی های همراه خود می توانند هر زمانی که نیاز داشتند بدون اینکه به سمعک دست بزنند یا از وسایل جانبی استفاده کنند صدای سمعک را تنظیم و حتی برنامه مورد نظر را تغییر دهند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

تلفنواتساپاینستاگرامفیس بوک