نحوه تمیز کردن سمعک‌ داخل گوشی

نحوه ی تمیز کردن سمعک

نحوه تمیز کردن سمعک‌ داخل گوشی

سمعک یک قطعه الکترونیکی گران قیمت است و چون یک وسیله ی پزشکی است نگهداری و مراقبت از آن بسیار مهم است.
اگرچه همانطور که در مبحث قیمت سمعک به آن پرداختیم ، قیمت سمعک به مدل و تکنولوژی آن بستگی دارد.سمعک هوشمند نسبت به سمعک های مدل پایین تر قیمت بالاتری دارند. علاوه بر ارزشمند بودن سمعک ، کسی که برای مدتی از سمعک استفاده میکند بسیار به آن وابسته می شود و اگر سمعک دچار مشکل شود باید برای تعمیر به نمایندگی ارسال شود و در آن مدت زمان فرد با مشکلاتی مواجه خواهد بود.

1608551129 cic کلینیک کاشن - نحوه تمیز کردن سمعک‌ داخل گوشی

در صورتی که به خوبی از سمعک نگهداری شود طول عمر سمعک افزایش پیدا می کند و کمتر نیاز به تعمیر دارد.
در ابتدا ممکن است تمیز کردن سمعک امری مشکل به نظر برسد مخصوصا اگر شما و یا یکی از نزدیکانتان از سمعک داخل گوشی و یا سمعک نامرئی استفاده می کنید.از سوی دیگر ممکن است به دلیل عملکرد نادرست باعث آسیب دیدن سمعک و یا یکی از قطعات آن شوید.نکته ی مهم این است که بعد از چند بار تمرین این امر برای شما عادی می شود.

چگونه از سمعک مراقبت کنیم ؟

نکاتی که در ادامه بیان میکنیم در نگهداری و مراقبت از سمعک به شما کمک می کند :
  • سمعک ها را در جاهای مرطوب و یا مناطقی که امکان تماس با آب وجود دارد مانند حمام یا آشپزخانه قرار ندهید.حتی اگر سمعک شما در رده ی سمعک ضد آب باشد در طولانی مدت امکان آسیب دیدن وجود دارد.
  • زمانی که سمعک نامرئی یا سمعک داخل گوشی روی گوش شما است از محصولات مو و اسپری مو استفاده نکنید. نفوذ مواد اسپری به داخل سمعک می تواند باعث بروز مشکل برای سمعک های شما شود.
  • سعی کنید به یک سری کار ها عادت کنید، برای مثال در حمام و هنگام شستن سر و صورت سمعک را بردارید تا آب یا صابون وارد آن نشود حتی اگر از سمعک ضد آب استفاده می کنید. توجه داشته باشید سمعک ضد آّب فقط نسبت به آب مقاوم است و در برابر مواد شوینده مقاومتی ندارد وآسیب می بیند. بعد از خشک کردن مو سمعک را روی گوش خود بگذارید. در این شرایط فرقی نمی کند که شما از سمعک پشت گوشی یا داخل گوشی استفاده می کنید. هر 2 سمعک ممکن است در معرض آسیب باشند.
  • سمعک­‌ها را از حیوانات خانگی و کودکان دور نگه دارید. حیوانات خانگی و کودکان می‌­توانند به‌ راحتی سمعک­‌ها را ببلعند یابجوند.بهتر است سمعک‌­های خود را در مکانی نگه دارید که حیوانات خانگی و کودکان به آن­‌ها دسترسی نداشته باشند.
  • اگر از سمعک داخل گوشی ، سمعک نامرئی و یا سمعک RIC استفاده می کنید بهتر است هرچند وقت یک بار فیلتر سمعک را تعویض کنید.
  • اگر در مناطق با آب و هوای سرد زندگی می کنید ممکن است مصرف باتری سمعک کمی افزایش پیدا کند.حتما همیشه باتری اضافه همراه خود داشته باشید. اگر از سمعک هوشمند و سمعک وایرلس استفاده می کنید به دلیل برخی ویژگی ها ممکن است مصرف باتری بالاتری نسبت به مدل های پایین تر داشته باشند.
  • زمانی که از سمعک استفاده نمی کنید سمعک خود را خاموش کنید.

نحوه تمیز کردن سمعک

اهمیت تمیز کردن منظم گوش

علاوه بر تمیز کردن سمعک ، تمیز بودن گوش ها نیز اهمیت زیادی دارند ، به خصوص اگر از سمعک نامرئی و یا سمعک داخل گوشی استفاده میکنید.در صورتی که گوشتان را تمیز نگه دارید احتمال آسیب دیدن سمعک بسیار کمتر است. برای تمیز کردن گوش بهتر است از گوش پاک کن استفاده نکنید.می توانید گوش خارجی خود را با دستمال مرطوب تمیز کنید.اگر گوش شما زیاد جرم دارد بهتر است برای شست و شو با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه ی تمیز کردن سمعک داخل گوشی و سمعک نامرئی :

نحوه ی تمیز کردن سمعک داخل گوشی و سمعک نامرئی با سمعک پشت گوشی تفاوت دارد.ادیولوژیست شما می تواند به شما کمک زیادی کند. برای تمیز کردن سمعک داخل گوشی و سمعک نامرئی می توانید از برس کوچک مخصوص استفاده کنید. ورودی بلند گو و میکروفن را بررسی کنید که جرم گوش در آن نقاط تجمع پیدا نکرده باشند. منافذ را تمیز کنید و مطمئن شوید که هرگونه جرم را بیرون آورید تا داخل آن گیر نکند.فیلتر سمعک یا wax guard را بررسی کنید و مرتب آن را تعویض کنید. همیشه سمعک خود را با یک پارچه ی تمیز پاک کنید.

نحوه تمیز کردن سمعک

چگونه سمعک پشت گوشی را تمیز کنیم ؟

برای تمیز کردن سمعک پشت گوشی می توان با یک برس نرم جرم را از پوسته ی سمعک پاک کرد.
قالب سمعک نیز نیاز به تمیز کردن دارد.قالب را از سمعک جدا کنید و آن را پاک کنید و داخل آب و صابون بگذارید.دقت کنید که قبل از استفاده مجدد از قالب آن را به خوبی خشک کنید.آب داخل تیوب می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، بنابراین سعی کنید تا جایی که ممکن است آن را خشک کنید.

نگهداری از سمعک

نگهداری از سمعک امری بسیار مهم است. سمعک یک دستگاه الکترونیکی نسباتا پیچیده و گران قیمت است. علاوه بر این کسی که افت شنوایی دارد بعد از مدت زمانی به سمعک خود بسیار وابسته می شود و همین امر باعث می شود در صورتی که سمعک خراب شود فرد با مشکلاتی روبرو شود. بهتر است سمعک را در جعبه مخصوص قرار دهید.به خصوص برای سمعک داخل گوشی و سمعک نامرئی که ظرافت بیشتری دارند. بهتر است سمعک را دور از نور آفتاب و دمای بالا قرار دهید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

تلفنواتساپاینستاگرامفیس بوک