انواع سمعک داخل گوشی

انواع سمعک داخل گوشی

انواع سمعک داخل گوشی

این مدل سمعک ها به طور کامل داخل گوش خارجی قرار می گیرند.با توجه به اندازه ی گوش فرد و اندازه ی مجرای گوش و اینکه از چه مدل سمعک داخل گوشی استفاده می کند قسمتی از این سمعک می تواند مشهود باشد و یا اینکه کاملا داخل مجرای گوش قرار بگیرد و جز سمعک نامرئی باشد.

مهم ترین ویژگی این مدل سمعک این است که چون به طور کامل داخل مجرای گوش قرار می گیرد از ویژگی اکوستیکی گوش استفاده می کند و صدا را بهتر به گوش منتقل می کند. سمعک داخل گوشی بر اساس قالبی که از گوش گرفته می شود ساخته می شود.

به این دلیل که سمعک داخل گوشی بر اساس قالبی که از گوش گرفته می شود ساخته می شود، فرآیند قالبگیری و ساخت این مدل سمعک بسیار حساس اساس است و نیازمند دقت بالا می باشد. در این حالت فرد هنگام استفاده از سمعک احساس بهتری خواهد داشت و مانند هندزفری و یا هدفون های کوچک داخل مجرای گوش قرار می گیرند.
سمعک های داخل گوشی را به طور کلی با نام ITE، مخفف In The Ear نیز می شناسند.

سمعک داخل گوشی برای چه افت شنوایی مناسب است ؟

به طور معمول سمعک داخل گوشی برای افت های خفیف تا متوسط مناسب است. البته امروزه برخی از کمپانی ها اقدام به تولید سمعک داخل گوشی خیلی قوی برای افت های شدید کرده اند. استفاده از سمعک داخل گوشی برای این دسته از افراد به اندازه ی مجرای گوش بستگی دارد و شاید افراد با افت شنوایی شدید کاندید مناسبی برای استفاده از سمعک داخل گوشی و یا سمعک نامرئی نباشند! بسیاری از افراد از عنوان سمعک نامرئی به جای سمعک داخل گوشی استفاده می کنند.

دسته ای از سمعک های داخل گوشی که با عنوان سمعک نامرئی شناخته می شوند، مورد توحه بسیاری از افراد کم شنوا قرار می گیرد. هنگام انتخاب این مدل سمعک به این نکته توجه فرمایید که اندازه ی سمعک به اندازه ی مجرای گوش فرد بستگی دارد و باید اندازه ی مجرای گوش به گونه ای باشد که تمام اجزای سمعک در عمق مجرای گوش قرار گیرند.
البته در سمعک های داخل گوشی به این دلیل که این مدل سمعک با باتری سایز کوچک کار می کند ممکن است مصرف باتری سمعک ، بالا باشد.

انواع سمعک داخل گوشی

 

با توجه با سایز و فضایی که سمعک داخل گوشی در گوش احاطه می کند، می توان آن ها را به چند دسته تقسیم کرد

  • سمعک داخل گوشی ITE
  • سمعک داخل کانال ITC
  • سمعک کاملا داخل گوشی CIC
  • سمعک نامرئی IIC

مزایای استفاده از سمعک داخل گوشی

  • استفاده از سمعک های داخل گوشی بسیار راحت است و به سادگی وارد مجرای گوش می شوند و از گوش خارج می شوند.
  • چون که جز سمعک های نامرئی دسته بندی می شوند افراد کم شنوا برای استفاده از این مدل سمعک ها راغب تر هستند.
  • برای افرادی که ظاهر سمعک برایشان مهم است مناسب است.
  • برای افرادی که از عینک استفاده میکنند سمعک داخل گوشی مناسب است.
  • سمعک های itc میتوانند ولوم داشته باشند.
  • برای افرادی که افت شنوایی عمیق دارند مناسب نیست.
  • سمعک داخل گوشی برای اطفال و کودکان مناسب نیست
  • برای فراد مسن انتخاب مناسبی نمی باشد.
  • به این دلیل که همواره داخل گوش و در معرض رطوبت و سرومن گوش هستند نیاز به نظافت و نگهداری زیاد دارند. و این مورد مهم ترین عیب سمعک داخل گوشی است .
  • به طور کلی انواع سمعک داخل گوشی به بهبود روابط اجتماعی افراد و همچنین احساس رضایت در فرد بعد از فعالیت های بدنی و فیزیکی کمک می کند، این سمعک ها به راحتی به شما کمک می کند تا صدا ها را در مکالمات روزمره بشنوید و از صدای موسیقی لذت ببرید و فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کنید.

انواع سمعک داخل گوشی

نحوه ی تمیز کردن سمعک داخل گوشی

تمیز کردن سمعک داخل گوشی باید به صورت روزانه و منظم صورت گیرد.اگر جرم گوش تمیز نشود به مرور زمان انسداد ایجاد می کند و باعث کاهش کیفیت صدا می شود. فیلتر سمعک باید به صورت منظم تعویض شود و برای تمیز کردن سایر قسمت ها باید از برس مخصوص استفاده کرد.

بهترین برند سمعک داخل گوشی

امروزه تمامی کمپانی های مطرح دنیا سمعک داخل گوشی تولید می کنند و هرکدام از آن ها ویژگی منحصر به فردی دارند. نمی توان به طور قطعی گفت که کدام سمعک بهتر است زیرا هر کسی با یک ویژگی خاص احساس راحتی می کند. برای خرید سمعک که بهترین و متناسب با افت شنوایی شما باشد بهتر است با متخصص شنوایی شناسی مشورت کنید. جهت برقراری ارتباط با متخصصان مجرب مجموعه کلینیک کاشن می توانید با شماره تلفن 02188989043 تماس بگیرید.

قیمت سمعک داخل گوشی

به طور کلی قیمت سمعک تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد که مهم ترین آن ها مدل و کیفیت صدای سمعک است، به همین دلیل قیمت سمعک هوشمند و سمعک دیجیتال از سمعک آنالوگ بیشتر است. برخی افراد به اشتباه تصور می کنند که سمعک نامرئی قیمت بالاتری نسبت به سمعک های دیگر دارد در صورتی که اینطور نیست و مدل سمعک و میزان کیفیت صدا بر قیمت سمعک تاثیر می گذارند.

مراقبت از سمعک داخل گوشی

  • سمعک داخل گوشی و سمعک نامرئی چون در تماس مستقیم با وکس گوش و رطوبت است نیاز به مراقبت بیشتر دارد.
  • علاوه بر هزینه ی بالای تعمیرات در صورتی که از سمعک به خوبی نگهداری نشود به مرور زمان برد سمعک آسیب می بیند.
  • تمامی سمعک های داخل گوشی یک قسمت محافظ به نام فیلتر دارند که از ورود جرم به داخل سمعک جلوگیری می کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

تلفنواتساپاینستاگرامفیس بوک